2011. október 2., vasárnap

Jézus, a Jó Pásztor


A Jó Pásztor, Aki ismeri juhait

„Jézus folytatta: "Bizony, bizony, mondom nektek: Én vagyok a juhok számára a kapu. Azok, akik előttem jöttek, tolvajok és rablók. Nem is hallgattak rájuk a juhok. Én vagyok a kapu. Aki rajtam keresztül megy be, üdvözül, ki-be jár és legelőt talál. A tolvaj csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson. Én azért jöttem, hogy életük legyen és bőségben legyen. Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja juhaiért. A béres azonban, aki nem pásztor, akinek a juhok nem sajátjai, otthagyja a juhokat és elfut, amikor látja, hogy jön a farkas. A farkas aztán elragadja és szétkergeti őket. A béres azért fut el, mert béres, és nem törődik a juhokkal. Én vagyok a jó pásztor, ismerem enyéimet, és enyéim is ismernek engem, mint ahogy az Atya ismer engem és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért.”

A jó pásztorok, akik ismerik a juhaikat

„Papjaid öltözzenek igazságba, szentjeid pedig ujjongjanak.” 132. Zsolt 9

„Papjait felruházom segítségemmel, s ujjongva ujjonganak majd szentjei.” 132. Zsolt 16

„Azután kiválasztott feddhetetlen papokat, akik hűek maradtak Isten törvényéhez. Ezek megtisztították a szentélyt, s tisztátalan helyre vitték a fertőzött köveket.” 2 Makk 42-43

„Kiválasztotta szolgáját, Dávidot, elhozta őt a juhnyájaktól, elhozta őt a szoptatós juhok mögül, hogy legeltesse Jákob népét, s örökségét, Izraelt. Ő tiszta lélekkel legeltette, bölcs kézzel vezette őket.” 78. Zsolt 70-72

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése