2011. július 26., kedd

Nyári kalandtúra

Gyermekkorom óta kedvelt úticélom Nyugat-Magyarország így a Fertő-tó és a Kőszegi-hegység, de az Őrség és Vendvidék is. Nemrég újra eljutottam északnyugati határterületünkre és felkerestem kedves emlékekkel teli helyeket. Isten segítségével még egy kisebb alsó-ausztriai kitérőt is téve - magyar kalmoduli remeteemlékünk megtekintése után Majkon - újra azt éreztem, milyen jó, hogy Magyarországon élhetek a Szent Szűz palástja alatt, ahol a sok viszontagság ellenére sok természeti és épített érték maradt meg . Láthatatlan kincseinkről nem is beszélve.:-)
falusi ház - homlokzati díszítés a Szentháromsággal
Velem
Velemből a Szent Vid kápolnához egy új kiépített panorámaút vezet fel, csak nagyon keveset kell gyalogosan az erdőben megtenni. Visszafelé már sötétedett, amikor egy tapsifüles is szem elé került, szerencsére nem esett kár a testi épségébenJ
Szent Vid kápolna
Kőszeg
Örömmel vettem részt szentmisén a város gyönyörű neogótikus plébániatemplomában a Jézus Szíve templomban, amelyet megépítése óta már kétszer is felújítottak.  
főoltár


keresztúti stáció


a templom főhajója


Jézus Szíve templom - külső homlokzat
Fertőd
A kastélyba ezúttal nem lehetett bemenni, pedig a felújítás után szívesen megnéztem volna a belső homlokzatot is. Maradt a szökőkút és az ifjú pár, na meg a molnárfecskék az eresz alatt J
Eszterházy kastély
Nagycenk
A kastély kiállításának megtekintése után az eső ellenére nagy öröm volt az erdei vasút állomáshelyén kialakított  szabadtéri vasútmúzeum.
vasúti kiállítás
Fertő-Hanság Nemzeti Park

madármegfigyelő hely - vonuló nyári ludak Sarród mellett


Réti füzény (Lythrum salicaria) a Fertő-tó partján
Heiligenkreuz, ciszterci apátság
Alsó-Ausztriában Baden mellett egy kisebb településen Heiligenkreuzban élnek a gregorián énekükről világhíressé vált ciszter szerzetesek.
fogadalmi oszlop az apátság kertjében

az apátsági templom főhajója - a szerzetesek éppen imádságukat végzi
Itt megtekinthető egy interjú az egyik szerzetessel (angol nyelven), közben a gyönyörű gregorián énekük hallható:
http://www.youtube.com/watch?v=r7Rh_DeQmZY



Képek: Philoméla

3 megjegyzés:

  1. Üdvözletét küldi az útitársaság! :) Nagyon jók lettek a képek - még a déli imaórán készült fotó is. Hát igen, a vasúti múzeum tényleg nagy örömet okozott. :)
    Sokszor sajnálom, hogy nincs több időm megnézni és megcsodálni mindazt a szépséget, ami körülvesz.

    VálaszTörlés
  2. Heiligenkreuz-t sajnálom, hogy nem láttam.

    VálaszTörlés
  3. Amikor ott jártunk, elgondolkoztam, hogy amikor azon a környéken dolgoztam - szinte a szomszéd településen -, hogy nem jutottam el az apátságba. Nem lehet tudni sokszor, mit hoz az élet és Isten kegyelméből milyen új élményekkel gazdagodhatunk:-)

    VálaszTörlés